Malé děti nejsou vždy v restauraci vítanými hosty, najdou se zákazníci, kterým vadí jejich přítomnost, což obvykle vede ke zvýšení úrovně hlasitosti. Některé podniky proto zavádějí věková omezení nebo zcela zakazují návštěvu dětí.
Na druhé straně jsou místa, kterým přítomnost dětí nevadí, a dokonce povzbuzují mladé rodiče zavedením speciálních pokrmů pro nejmenší do jídelního lístku. Jedná se však pouze o jednu z mnoha výhod. Pokud tedy provozujete restauraci přátelskou k dětem, měli byste přemýšlet o řešeních, která jim zpříjemní čas a umožní rodičům klidně konzumovat objednané pokrmy. Je třeba pamatovat, že dítě je také zákazník, o kterého je zapotřebí se také postarat. Komfortní podmínky a přátelská atmosféra pro celou rodinu jsou jedním ze způsobů, jak přilákat stálé a věrné zákazníky.
Přátelská řešení
Jakým aspektům stojí za to věnovat pozornost a do čeho investovat, abyste získali důvěru rodičů a jejich dětí? Nejprve musíme zajistit, aby byly děti v bezpečí při čekání na objednané pokrmy. V restauraci přátelské k dětem nesmí chybět speciální vysoká židle na krmení dětí, která musí být zajištěna. Druhou věcí je výše zmíněné menu, které by mělo obsahovat alespoň několik pokrmů a dezertů speciálně určených pro děti. Jídla nemohou být pikantní a příliš složitá a porce by měly být spíše drobné. Nejdůležitější je, aby byly chutné a zdravé - každé dítě miluje hranolky s kečupem, ale je lepší je nepokoušet nejjednodušším rychlým občerstvením nízké nutriční hodnoty. Stojí za to vytvořit názvy, které u dětí vyvolávají pozitivní asociace. Měli bychom také pamatovat na to, že děti jedí hlavně očima, takže naše návrhy musí být nejen zdravé, ale také barevné.
Kromě toho byste se měli postarat o bezpečné nádobí. Nejlepší bude melaminové nádobí, které je velmi lehké a trvanlivé, odolné proti nárazům a poškrábání. Měli byste však pamatovat na podmínky používání melaminového nádobí. Neměly by se podávat s velmi horkými nebo kyselými pokrmy a neměly by se používat v mikrovlnné troubě. Sada bezpečného nádobí by měla zahrnovat:
● talíře a melaminové mísy,
● plastové příbory.
Jídlo však není všechno, a proto musíme také zajistit pohodlí a bezpečnost dětí při čekání na jídlo nebo těsně po něm. Stojí za to vyhradit místo pro hry, knihy a hračky, a pamatovat, že rodiče by měli na své děti dávat pozor. V dětském koutku by měl být pohodlný nábytek a polštáře. Pokud máme více místa, můžete zkusit hernu pro děti pod dohledem zkušené chůvy.
Rodiče s velmi malými dětmi by měli mít přístup do místnosti s přebalovacím pultem a potřebnými hygienickými prostředky.
Dobrým nápadem je označená restaurace nálepkou s heslem „kids friendly“ nebo „děti vítány“. Tímto způsobem poskytujeme jasné informace novým potenciálním klientům.
Obsluha malého zákazníka
Pokud se rozhodnete ve svém provozu obsluhovat rodiny s dětmi, je důležité udělat pro vaše zaměstnance speciální školení obsluhy malého zákazníka - ne každý číšník nebo servírka ví, jak jednat s dětmi v restauraci. Personál jednající s dětmi by měl být především trpělivý a vždy usměvavý. Ne vtíravý, ale kontaktní. Rodičů by se měli zeptat, zda pro své dítě nepotřebují židli na krmení, a pokud je naším zákazníkem starší dítě, měli bychom s ním zacházet jako s dospělým a zeptat se, na co by dnes měl chuť. Během čekání na přípravu objednaných pokrmů ukážeme dítěti herní koutek a navrhneme něco, co by dítě mohlo zajímat. Pokud se dítě v naší restauraci cítí dobře, můžeme si být jisti, že získáme nové stálé zákazníky.